התוכנית לשיזוף

הפורמולה שלי פשוטה וברורה: להשתזף בצורה הדרגתית ובפרקי זמן קצרים. זמן החשיפה לשמש צריך להיות לא חזק מידי ולא חלש מידי- שעה 12 בצהריים או 16:00 בצהרים הם בסדר עבורי (בהעדפה ל 12).

בכדי להתחיל עליכם לעשות הערכת מצב ולהחליט כמה זמן אתם מוכנים להשקיע בשיזוף. שימו לב שאחרי שתקבלו צבע חום מספיק לא תצטרכו להמשיך להגדיל אלא רק להמשיך להתמיד בזמן קבוע- ככל הנראה פעמיים בשבוע ובזמן חשיפה בינוני.

התחלתי בחשיפה של 10 דקות בלבד. היציאה לשמש הייתה כפי שהסברתי: בשעה 12 בצהריים. שכבתי על כיסא שיזוף לזמן הקצוב (עם סטופר) ואחר כך חיכיתי 48 שעות.

אחרי שחיכיתי 48 שעות ישבתי בשמש 15 דק' ולאחר מכן 20 דק' , 25 דק' וכו'

שימו לב כי הדבר הוא אינדיבידואלי לכל אדם על פי צבע עורו והסתגלות העור שלו. בסוף כל חשיפה תסתכלו על העור שלכם – במידה והתאדמתם יתר על המידה הסיבה היא שהגברתם את ששהיתם יותר מידי זמן בשמש / הפסקתם את התוכנית באמצע (במילים אחרות: עבר בין החשיפה לחשיפה יותר מ- 48 שעות).

בזמן שאנו חשופים לשמש הגוף שלנו מפריש הרבה ויטמין D וזה יכול לגרום לאבנים בכליות ולשם כך אני ממליץ לשתות הרבה מים . עדיפות למים שעברו סינון, ובכדי להוריד עוד את העומס על הכליות ובאופן כללי בתור טיפ בריאותי אני ממליץ להפחית את צריכת הקופאין.

להשתזף מהר

לפני שאתם מתחילים את הפוסט אני מעוניין להסיר כל אחריות מעליי: כותב הבלוג הוא אדם מן השורה, אשר התנסה בנושא החשיפה לשמש וקרא תוכן רב באינטרנט. כל התוכן המובא בבלוג הוא אינו עצה רפואית או עצה מבעל מקצוע. התוכן לאחריות המשתמש בלבד! בתור טיפ בסיסי תוכלו לערוך בדיקות בתדירות גבוהה כדי לנסות למזער את הנזק, אבל גם הטיפ הזה – הוא טיפ מאדם נורמטיבי לחלוטין. היזהרו!

עצרו! אתם בכיוון  הלא נכון!

שיזוף מהיר הוא שיזוף שנחשב לגרוע ביותר: הוא פוצע את העור והצבע הסופי שמתקבל הוא צבע אדמומי, לעיתים מגורה וכתוצאה מזה נוצרים פצעים, קילופים, תחושת שריפה. מי שמשתזף בצורה כזו נמצא בדרגת סיכון הכי גבוהה משמש.

הנזק לעור הוא גבוהה הרבה יותר כאשר נחשפים בלפרקי זמן ארוכים.

מידע כללי על שיזוף

לפני שאתם מתחילים את הפוסט אני מעוניין להסיר כל אחריות מעליי: כותב הבלוג הוא אדם מן השורה, אשר התנסה בנושא החשיפה לשמש וקרא תוכן רב באינטרנט. כל התוכן המובא בבלוג הוא אינו עצה רפואית או עצה מבעל מקצוע. התוכן לאחריות המשתמש בלבד! בתור טיפ בסיסי תוכלו לערוך בדיקות בתדירות גבוהה כדי לנסות למזער את הנזק, אבל גם הטיפ הזה – הוא טיפ מאדם נורמטיבי לחלוטין. היזהרו!

לא הכל וורוד: אין ספק כי חשיפה לשמש היא דבר מסוכן ועליכם לקחת זו בחשבון לפני שאתם נכנסים לעסק. מפורסמים מחקרים רבים שמוכיחים כי חשיפה לשמש גורמת לסרטן העור ולבעיות רבות נוספות. דעתי בנושא היא ברורה: אני לא אוותר על זה. מאז שנכנסתי לתחום אני באופן אישי מקפיד על תזונה מדוקדקת יותר ואימוני כושר בתדירות גבוהה בכדי לנסות לתת לגוף בונוס מהבחינה הבריאותות.

הדרך אל הצבע

על פי ויקיפדיה "שיזוף הוא מנגנון ההגנה של העור מפני עודף קרינה. כאשר קרני השמש האולטרה סגולות פוגעות בעור, העור מייצר בתגובה כדורי מלנין, שהם הפיגמנט החום המהווה את השיזוף. עור כהה עמיד יותר בפני נזקי השמש, לעומת עור בהיר הסופג יותר מקרינתה. בפעם הבאה שבה יחשף העור לקרינה אולטרה סגולה, ייפגע העור פחות"

המשך הרשומה

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.